سئو

آیا می‌دانستید که کسب و کارها همه ساله بیش از ۶۵ میلیارد دلار برای سئو هزینه می‌کنند؟ یک استراتژی بهینه سازی سایت قدرتمند و حرفه‌ای، به شرکت‌ها امکان داشتن یک وب سایت با سرعت بالا، قابل اعتماد و مناسب برای کاربران را؛ می‌دهد. این وب سایت‌ها در موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کرده و اغلب جزو رده‌های بالای صفحه اول موتورهای جستجو هستند. در نتیجه کسب و کارها از مزیت‌هایی همانند افزایش آگاهی برند، بهبود ارتباطات، افزایش تجربه کاربران، تولید و هدایت ورودی ها و مشتریان بالقوه به سوی کسب و کار و افزایش اعتماد برند برخوردار می‌شوند. با این وجود شرکت‌ها و کسب و کارهای زیادی برای داشتن یک استراتژی سئو موفق و اجرای آن در تلاش و تکاپو هستند. این مقاله راهنمایی کامل برای داشتن استراتژی سئو موفق در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

سئو سایت
استراتژی سئو موفق در سال ۲۰۲۰

ایجاد یک استراتژی سئو سایت حرفه ای

برای داشتن یک استراتژی سئو موفق باید سه عامل مهم را در نظر بگیرید:

بهینه سازی سایت در صفحات: این مورد به بهینه سازی صفحات مختلف سایت و چگونگی بهبود و توسعه آن‌ها برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می‌پردازد.

بهینه سازی سایت در صفحات خارجی: این مورد با ایجاد لینک مستقیم به وب سایت شما از صفحات و وب سایت‌های دیگر در اینترنت قابل اجرا است. تعداد بک لینک ها و انتشار مطالب وب سایت‌های لینک شده با شما به افزایش اعتبار وب سایت و افزایش رتبه و سئو سایت کمک زیادی می‌نماید.

مباحث تکنیکی بهینه سازی سایت: این مورد به معماری و ساختار وب سایت شما بستگی دارد.

در ادامه هفت مرحله برای داشتن یک استراتژی سئو حرفه‌ای و موفق در سال ۲۰۲۰ را تشریح خواهیم کرد.

رضایت کاربر را برآورده کنید

موتور جستجوی گوگل بیش از ۲۰۰ عامل در سیستم رتبه بندی وب سایت‌ها را در نظر می‌گیرد. جالب است بدانید که مهمترین عامل برای رتبه بندی از نظر گوگل رضایت مندی کاربران از محتوا و مطالب سایت و در واقع میزان مفید بودن مطالب منتشر شده است. این عامل در اصطلاحات سئو به تمایلات و اهداف کاربران از جستجو در گوگل تعبیر می‌شود. برای افزایش رضایت‌مندی کاربران می‌توانید به چندین روش اقدام کنید. اول اینکه دقیقاً مشخص کنید چه چیزی را می‌خواهید به کاربران خود ارائه دهید. آیا شما فروشنده کالاها و محصولات مختلف هستید؟ آیا وب سایت شما سرگرم کننده است و یا اینکه اخبار مختلف را منتشر کرده و مطالب پژوهشی منتشر می‌کنید؟ دوم اینکه گروه مخاطبان خود را تعیین کنید. چه گروهی از کاربران را می‌خواهید به وب سایت خود هدایت و جذب کنید؟ پس از اینکه پاسخ سوالاتی مانند چرا و چه کسانی را می‌خواهید به عنوان مخاطبان خود هدف قرار دهید داده شد، می‌توانید نحوه افزایش رضایتمندی کاربران از سایت خود را اجرا کنید.

رضایت کاربران
روش‌های تهیه استراتژی سئو

انتخاب کلمات کلیدی مناسب جهت هدایت و جذب کاربران به محتوای وب سایت:

یکی از مباحث مهم در سئو تولید محتوا و انتخاب کلمات کلیدی موثر است. برای اینکار بررسی کنید که کاربران برای انتخاب و خرید کالاها و خدمات شما چه کلمات کلیدی را در موتورهای جستجوی گوگل بکار می‌برند. وقتی کلمات کلیدی مهم را شناسایی کردید بصورت ذیل عمل کنید:

  • کلمات کلیدی را انتخاب کنید که دقیقا آنچه شما عرضه می‌کنید را معرفی کنند. از بکار بردن کلمات کلیدی کوتاه و مبهم اجتناب کنید. این کلمات رقابت پذیری زیادی داشته و ریسک بالایی برای جذب مخاطبان واقعی به وب سایت شما دارند. به عنوان مثال به جای استفاده از کلمه کلیدی خرید بوت از اصطلاح خرید بوت زمستانی برای خانم ها استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی پرتکرار استفاده کنید. برای اینکار می‌توانید از ابزار سئو مانند ابزار کلمات کلیدی گوگل برای تعیین کلمات کلیدی پرتکرار در گوگل استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی دنباله دار استفاده کنید. بررسی ها نشان می‌دهد که کلمات کلیدی دنباله دار و طولانی به میزان ۳ تا ۵ درصد بیشتر نسبت به کلمات کلیدی کوتاه و معمولی در جذب مخاطب و تعداد کلیک موفق هستند. مهمترین دلیل آن این است که این کلمات رقبای کمتری داشته و شانس شما برای رتبه بندی بر اساس کلمات کلیدی را افزایش می‌دهند. برای کسب رتبه خوب در گوگل ناگزیر به انتشار محتوا بر اساس اصول سئو، کلمات کلیدی پرتکرار، بهینه سازی تصاویر و ایجاد یک استراتژی قدرتمند هستید.

سرمایه گذاری بر روی انتشار مطالب با کیفیت:

با انتشار مطالب با کیفیت در وب سایت خود کاربران را راضی و خشنود کنید. برای این کار می‌توانید با تکیه بر نقاط حساس و مورد توجه کاربران، ارائه راه حل‌های مناسب، نمایش محتوای با ظاهر جذاب و عرضه مطالب مفید و سودمند اقدام کنید. محتوای با کیفیت تنها فرصت رتبه بندی بر اساس کلمات کلیدی را به شما نمی‌دهد بلکه با هر مقاله و مطلب بارگذاری شده در وب سایت شما این فرصت را دارید که از طریق موتورهای جستجو رتبه بندی شده و رتبه بالایی کسب کنید. دقت کنید که طبق اصول سئو شما برای موتورهای جستجو مطالب تهیه نمی‌کنید بلکه هدف شما کاربران هستند. بنابراین درباره موضوعات جذاب برای کاربران مطلب تهیه کرده و از کلمات کلیدی فرعی و مرتبط نیز استفاده کنید. با توجه به خواسته‌های کاربران در وب سایت خود می‌توانید توجه و علاقه آن‌ها نسبت به وب سایت خود را افزایش دهید.

افزایش رتبه سایت/ سئو سایت
تولید محتوای با کیفیت جهت افزایش رتبه سایت

برنامه ساخت لینک برای بهبود سئو سایت داشته باشید:

اگر می‌خواهید یک استراتژی سئو قدرتمند و حرفه ای برای سال ۲۰۲۰ داشته باشید نیاز به بک لینک دارید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارتباط مستقیم میان لینک‌ها و رتبه بندی صفحات اول گوگل وجود دارد. همانطور که اشاره شد ایجاد بک لینک برای بهینه سازی صفحات خارجی سایت الزامی است. این کار منجر به جذب بک لینک از سایت‌های دیگر به وب سایت شما می‌شود. برای داشتن برنامه ایجاد لینک باید روش‌های مختلف برای جذب بک لینک به وب سایت خود را آغاز کنید. در ابتدای کار هنگام لینک به سایت‌های دیگر می‌توانید کسب و کارهای دیگر را به سایت خود لینک کنید. می‌توانید از وبلاگ نویسان بصورت مهمان دعوت کنید. بدین ترتیب به وب سایت خود بک لینک خواهید داشت. می‌توانید از وبلاگ نویسان در مورد حوادث و اخبار روزانه بک لینک داشته باشید. با این روش شانس شما برای افزایش تعداد لینک‌هایی که از سوی سایر وبلاگ نویسان و افراد با نفوذ در کسب و کار شما ایجاد می‌شود افزایش می‌یابد.

مطالب ویدئویی و تصویری را قبل از بارگذاری بر روی سایت فشرده کنید:

این یک گام اساسی برای داشتن یک استراتژی سئو حرفه‌ای و قدرتمند است. گوگل محتوای تصویری مانند اینفوگرافیک، ویدئو و تصاویر را دوست دارد. این مطالب دارای ارزش بالایی از نظر سئو هستند. همچنین توانایی و قابلیت بالایی در جذب مخاطبان و ایجاد احساس رضایت در آن‌ها دارند. وقتی یک ویدئو حجم بالایی داشته باشد، برای جستجوگر اینترنت آپلود کردن آن دشوار خواهد بود. دقت کنید که سرعت وب سایت یکی از عوامل مهم در رتبه بندی سایت توسط موتورهای جستجوی گوگل است. آپلود ویدئو و تصاویر با حجم کم در وب سایت منجر به افزایش سرعت سایت شده و در نتیجه رتبه بالاتری در گوگل بدست می‌آورید. قبل از آپلود کردن هر گونه ویدئو و تصویر در وب سایت حجم آن را چک کنید. هر فایلی بزرگتر از ۱ مگابایت حجیم بوده و نیاز به فشرده سازی دارد. این بهترین کار برای تبدیل و کوچک کردن حجم فایل به کیلوبایت است، در نتیجه سرعت وب‌سایت شما افزایش می‌یابد. ابزارها و برنامه‌های فشرده سازی تصاویر و ویدئو آنلاین وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای اینکار بهره‌مند شوید.

افزایش سرعت سایت و بهبود سئو سایت
افزایش سرعت سایت و بهبود سئو سایت

اجرای بازرسی تکنیکال:

عوامل مختلفی وجود دارند که می‌تواند بر میزان رضایت کاربران از وب‌سایت شما تاثیرگذار باشند. این موارد شامل لینک‌های از کار افتاده، خطاهای سرور، عدم وجود متاتگ ها، مشکلات مربوط به ترافیک و دسترسی صفحات باشد. اجرای بازرسی و بررسی فنی وب‌سایت یک راه حل مناسب برای بررسی مشکلات فنی و بهبود سئو سایت خواهد بود.

اندازه گیری موفقیت سئو سایت:

اجرای اصول سئو کاری وقت گیر و دشوار است. پس از تهیه و آماده سازی برنامه استراتژی سئو تخصصی توصیه می‌شود که روند پیشرفت کار را به طور مرتب اندازه گیری و پایش کنید. شما می‌توانید از سیستم‌های اندازه‌گیری متریک مانند میزان ترافیک سایت و رتبه‌بندی صفحات برای تعیین میزان تاثیر سئو استفاده کنید. چه میزان ترافیک ورودی سایت شما مرتبط با جستجو از طریق موتورهای جستجو است؟ رتبه صفحات شما در کلمات کلیدی مد نظر شما چند است؟ آیا به هدف خود در رتبه بندی صفحات نزدیک شده‌اید؟

اندازه گیری میزان موفقیت سئو
اندازه گیری میزان موفقیت سئو

حرف پایانی

اصول سئو بیش از گذشته مورد توجه قرار دارند. این توجه به علت این است که کاربران و افراد بیش از گذشته در اینترنت جستجو می‌کنند. برنامه‌ریزی و داشتن یک استراتژی سئو یک رویکرد قدرتمند و حرفه‌ای جهت افزایش جذب مخاطبان به سوی وب‌سایت و در نهایت افزایش فروش و سودآوری خواهد بود. با توجه به تغییرات مداوم در گوگل و سایر موتورهای جستجو نیاز به بروز رسانی استراتژی سئو برای مطابقت با تغییرات خواهد بود. این کار موجب افزایش قدرت رقابت پذیری و امکان رقابت با رقبای قدرتمند می‌گردد.

 

منبع: How to Create a Powerful SEO Strategy in 2020